Der Körper

1. r/Kopf

2. s/Haar

3.s/Auge

4.s/Ohr

5.r/Mund

6.r/Hals

7.r/Arm

8.r/Rücken

9.r/ Ellbogen

10.r/Bauch

11.r/Hintern

12.e/Hand

13.r/Finger

14.s/Knie

15.r/Fuß

16. e/Ferse

17.e/Zehe

 

e/Geschichte- Ausgetrickst 7

Na großer Meister der Zahlen ! Mann , warst du schnell beim Mathetest!Respekt !s

Was ist denn mit Olli los ?d

Tja,irgendwie habt ihr beide ein Problem,oder ?d

Jessica sieht Einstein an. Sie ist sehr ernst

Ich dachte ,ihr seid Freunde.Du weiß doch, wie wichtig der Mathetest für ihn ist! c

Was soll das, Jessica? Warum schimpfst du mich denn so? Natürlich sind wir Freunde und ich habe extra ? d

Streitet euch doch nicht. Olli erholt sich schon wieder. Möchte jemand was Süßes ?d

Sacha wühlt in seinem Rucksack und holt ein paar Schokoriegel heraus. d

Bitte ! d

Nein danke. Ich such jetzt liber Olli !d

Aber du nimmst einen , oder lieber kaugummi? d

Du hast ja einen halben Kiosk in deinem Rucksack.

Das ist ganz normal.Ich mag süßigkeiten und du weiß ja : Kleine Geschenke erhalten die Freundeschaft! d

Jessica nimmt einen Schokoriegel und lacht. d

Wie war eigentlich dein Mathetest ,Sascha? s

Ach, kein Problem ! Weiß du, an unserer alten Schule waren wir schon viel weiter im Stoff . Für mich war der leicht. Aber um Olli mach ich mir echt Sorgen.ö

Wirklich ?? Du kannst ihn doch noch gar nicht...f

Nein ,aber er ist ein cooler Typ und es wäre schade , wenn er nächstes Jahr nicht mehr in unserer Klasse wäre.d

Deshlab lernen wir ja zusammen für den Englischtest. Du hast ja gehört , seine letze Chance....d

Piep-piep!d

Mein Handy! Eine SMS von Olli. wir treffen uns morgen um vier.d

Hast du vorher noch Zeit für mich? d

Wieso? Soll ich mit dir auch Englisch lernen? d

Nein du magst doch Pfrede und reitest gern und meine Eltern möchten ein Pferd kaufen und...d

Da bist du ja! Was ist denn los mit dir ? Warum?d

Mann , lass mich in Ruhe, du Feigling!d

Olli, bitte...d

Hast du mich nicht verstanden? Hau ab

Einstein nimmt sein Rad und geht aus dem Fahrradkeller

Er schaut zurück.Olli blickt ihn wütend nach

Nikolaus

نیکلاس قدیس (به یونانی: Νικόλαος، نیکلائوس)، (به معنای پیروزی مردم) (به انگلیسی: Saint Nicholas) در حدود سال ۲۶۵ میلادی در شهر میر در جنوب غربی ترکیه کنونی به دنیا آمد. وی را منشا بابا نوئل می‌دانند. در آن سال‌ها مسیحیان زیر شکنجه‌های امپراتوری روم بودند. در سال ۳۴۱ م. در حالی درگذشت که اسقف شهر میر بود.


در روایات حدود بیست معجزه به نیکلاس قدیس نسبت داده می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها نجات جان سه کودک از دست قصابی سنگدل ، حفظ کشتی حامل گندم از توفانی سهمگین و نجات عده‌ای از بند می‌باشد.

پس از تصرف آسیای صغیر توسط مسلمانان در سال ۱۰۷۱ ، عده‌ای از تاجران و دریانوردان ایتالیایی در سال ۱۰۷۸ میلادی بقایای جسد وی را با کشتی به شهر باری در جنوب ایتالیا منتقل کردند.

او را حامی کودکان، دانش آموزان، معلمان، دریانوردان، تجار و کسبه نیز می‌نامند. از منطقه لورن فرانسه تا روسیه او را مقدس می‌شمارند و هر ساله مراسمی را به یاد وی برگزار می‌کنند.

از قرن ششم میلادی وی در منطقه لورن مقدس و مورد احترام بوده است و در سال ۱۴۷۷ میلادی به وی لقب پدر کشور و حامی لورن را می‌دهند.

تا دهه ۶۰ میلادی عید نیکلاس قدیس در لورن اهمیت بیشتری از عید نوئل داشته و هنوز نیز برخی این عید را مهم‌تر از عید نویل می‌شمارند. هر ساله در آخر هفته منتهی به ۶ دسامبر در منطقهٔ لورن به یاد این شخص مراسم با شکوهی برگزار می‌شود.

Nikolaus ist von jeher einer der populärsten katholischen Heiligen.

In der orthodoxen Kirche ist seine Verehrung seit dem 6. Jahrhundert belegt, als Justinian I. in Konstantinopel eine ihm geweihte Kirche errichtete. In der Russisch-Orthodoxen Kirche wird Nikolaus neben Christus und Maria mit Kind die dritte große Ikone auf der Ikonostase der Kirchen gewidmet. (Andere orthodoxe Kirchen zeigen dort meist Johannes den Täufer.) Auch bei den Serben wird der (Nikoljdan) Nikolaustag am 19. Dezember von den meisten Gläubigen als Heiligenfeier gefeiert und zählt zu den meist gefeierten Heiligenfesten nach den kirchlichen Hochfesten. In den deutschsprachigen Raum kam der Nikolauskult im 10. Jahrhundert, vermutlich durch Theophanu, die byzantinische Frau Ottos des Zweiten. Besonders die Adelsfamilie der Ezzonen (Ezzo hatte Theophanus Tochter Mathilde geheiratet) stiftete zahlreiche Nikolauskirchen, etwa in Brauweiler oder Klotten und förderte so die Ausbreitung des Nikolauskultes im Rheinland. Durch die Entführung der vermutlichen Gebeine des Heiligen nach Bari im 11. Jahrhundert, die europaweit wahrgenommen wurde, und mit der Welle der Stadtgründungen durch Kaufleute im 12. und 13. Jahrhundert, die oft um eine genossenschaftliche Nikolaikirche herum erfolgten, erfolgte eine weitere Verbreitung.

Zu seiner weltweiten Verehrung als Weihnachtsmann kam es erst im 20. Jahrhundert ausgehend von den USA

بیماری هاkrankheiten

آنفولانزا die Grippe

عفونت،بیماری های مسری die Infektion

اریونDer Mumps

تبDas Fieber

گلودردdie Halsschmerzen

معده دردdie Magenschmerzen

نفخ die Blähung

اسهالder Durchfall

یبوستdie Verstopfung

کمر دردdie Rückenschmerzen

سردردdie Kopfschmerzen

سرطانder Krebs

دل دردdie Bauchschmerzen

 ملتهب شدن die Entzündung

دندان دردdas Zahnweh

گرفتگی بینیder Schnupfen

شکستگی سر die Kopfverletzung

سرفهder Husten

Beim Arzt

در این دیالوگ میتوانید چگونه صحبت کردن پیرامون بیماری خود، چطور وقت گرفتن از مطب دکتر، و صحبت کردن با دکتر را یادبگیرید

A-Am Abend

o:  Du siehst schlecht aus,was ist los mit dir?d

o:   Mir geht`s nicht gut.Ich habe Kopfschmerzen,und mein Bauch tut auch weh.d

o:  Willst du nicht zum Arzt gehen?d

o:   Nein,Ich will nicht ,das geht vorbei.d

o:  Soll ich dir einen Tee machen?d

o:   Nein,danke

o:  Willst du eine Schmerztablette?d

o:   Nein, ich habe schon ein genommen.d

o:  Dir ist nichts zu hilfen, du muss wirklich zum Arzt


‌‌‌B-Am nächsten Morgen

o: Praxis Doktor Jung,guten Tag!d

o: Guten Tag.Mir ist schlecht ,und ich habe Kopf-und Bauchschmerze.Kann ich ...?d

o: Entschuldigung ,wie ist Ihr Name?d

o: Knup,Rita Knup

o: Ja ,Frau Knup .Waren Sie schon einmal bei uns?d

o: Nein

o: Ja , also morgen ,um 11Uhr.Da ist noch ein Termin frei! geht das?d

o: und Heute?d

o: Leider nicht

o: Dann komme ich am Morgen,um 11Uhr

o: Also,bis dann und Gute Besserung

o: Danke,Aufwiederhören


C-Am anderen Tag

o: Frau knup?d

o: Ja

o: Können Sie diese Formular ausfüllen und dann im Wartenzimmer Platznehmen?d

o: Entschuldigung was muss ich bei Krankenkasse schreiben,der Name,der Krankenkasse oder meine Nummer?d

o: Schreiben Sie einfach den Name der krankenkasse....d


D-Bei Arzt im Sprechzimmer

o: Frau Knup?d

o: Ja

o: Guten Tag,Frau Knup .Was kann ich für Sie tun?d

o: Ich weiß nicht so recht.Gestern hatte ich noch starke Schmerzen.Aber jetzt...d

o: Wo denn?d

o: Hier im Halz und in den Armen und Beinen,Vorgestern hatte ich aud Kopfschmerz

o: Und wie ist es mit dem Essen?d

o: Wenn ich etwas essen dann wird mir immer Übel

o: Haben sie Fieber?d

o: Das wieß ich nicht.Ich habe sie nicht gemeßen

o: Dann legen Sie sich bitte mal hin.Aha , eine Grippe,eine ganz gewönliche Grippe

o: Nur eine Grippe,Kann ich arbeiten gehen?d

o: Leider nicht,Bleiben Sie 3Tage im Bett ,Ich schreibe Sie für 3Tage krank,und dann gebe ich Ihnen noch einen Rezept mit für die Apotheke.  Nehmen Sie die Medikamente 2Täglich für dem essen.Und rufen Sie an ,wenn es Ihnen in 2 Tage nicht besser geht

گرامر(15)grammatik

معرفی یکی دیگر از جملات فرعی

Wenn-Satz

این کلمه به معنای "اگر" و یا "زمانی که" به کار میرود مانند:

Die Leute gehen zum Artz ,wenn sie eine Grippe haben.

مردم به دکتر میروند اگر(زمانی که) سرما خورده باشند

نکته مهم:

در تمام جملات فرعی N.S فعل اصلی که در جایگاه دوم قرار داشته بدون تغییر به آخرین قسمت (Am Ende) جمله میرود.

نکته مهم :

همیشه  بعد ازwenn فاعل قرار میگیرد و بعد از آن تمامی اجزاء جمله بدون تغییر مکان آنها و در آخر فعل جمله

در صورتی که جمله فرعی برای تأکیدکردن (betonen ) بخواهد اول بیاید و سپس جمله اصلی بیاید، میبایست در جمله اصلی جای فعل و فاعل عوض شود و بقیه جمله به همان صورت نوشته شود مثال:

اگر شما موهای چربی دارید ، استفاده کنید شما از شامپوی گیاهی

Wenn Sie fettiges Haar haben, verwenden Sie Pflanzenshampoo

گرامر(14)grammatik

در زبان آلمانی دو نوع جمله وجود دارد :

۱.جمله اصلی یا  Hauptsatz که با نماد H.Sنشان داده می شود.جمله اصلی تشکیل شده از فاعل، فعل و مفعول و گاهی بقیه اجزاء جمله مثل قیدها .

۲.جمله فرعی یا Nebensatz  که با نماد N.Sنشان داده می شود.جمله فرعی در واقع یک جمله کامل تشکیل شده از فاعل و فعل و بقیه اجزاء جمله می باشد که به جای مفعول یا فاعل جمله اصلی می آید.

کلماتی که میتوان با آنها جملات N.S ساخت عبارت اند از: daß- weil

daß-satz

این کلمه به معنای "که" و برای گفتن ادامه داستان به کار میرود مانند:

او گفت، که او تنها در جزیره نیست                                 er sagt,daß er nicht allein auf der Insel ist

همیشه قبل از daß  باید "،" قرار دهیم.

در مواقعی که میخواهیم نقل قول کنیم با استفاده از daß-satz ، باید توجه داشته باشیم که پس از نقل قول فاعل جمله به سوم شخص تبدیل میشود و به طبع آن فعل جمله فرعی نیز مطابق فاعل عوض میشود  یعنی

ich:er /sie /es

wir : sie

ihr : sie

 هنری گفت : من تب دارم                                                               ."Henri sagt:"Ich habe Fieber

 هنری گفت که او تب دارد                                                                  Henri sagt,daß er Fiber hat

نکته مهم:

در تمام جملات فرعی N.S فعل اصلی که در جایگاه دوم قرار داشته بدون تغییر به آخرین قسمت (Am Ende) جمله میرود.

weil-satz

این جمله فرعی وقتی می آید که بخواهیم دلیلی را ذکر کنیم  و به معنای "زیرا " میباشد

همیشه قبل از weilباید "،" قرار دهیم.

در واقع weil-satz در جواب warum? می آید

Warum kommt sie nicht heute?   Sie kommt nicht heute ,weil sie Fieber hat.

چرا او (دختر) امروز نیامده است؟ او امروز نیامده است زیرا او تب دارد

نکته مهم :

هیشه  بعد ازdaß و  weil فاعل قرار میگیرد و بعد از آن تمامی اجزاء جمله بدون تغییر مکان آنها و در آخر فعل جمله .

داستان تصوریری

Hier seht ihr ihn,Sebastian Knoop, den Schneidermeister.d

                                        

Er lebt bescheiden ,

raucht nicht,

trinkt nicht,

isst mäßig nur

und spart sein Geld

Aber er hat ein Leigericht: Knödel,heißt Knödel!

 Niemand kocht die besser als Clementine , seine Frau.s

Vorsicht,Knoop!Pass auf,Pass auf!d

Zu spät!Der Bauch ist rund wie ein Ballon!s

Dem Knoop wird schlecht

Er muss zum Arzt

Schnell , Schnell,sonst platzt der arme kerl!S

 

Das Messer fällt

Es spritzt das Blut

Die Knödel rollen

Ach , tut das gut

Da liegen sie,die Knödel

Der Bauch ist leer

und Knoop geht`s besser

Aber er muss zahlen

, und das tut weh!S

 

 

محتویات inhalt

مواد لازم جهت پخت غذایی که در پست قبلی آمده بود چی هستند؟

Kartoffel

Zwiebel

Grüne Bohne

Eier

Knoblauch

Eisbergsalat

به ادامه مطلب مراجعه کنید

ادامه نوشته

آموزش آشپزی daskochrezept

Kartoffel-Salat mit Bohnen und Thunfisch

 

Menge         Maß                Zutat

Zutaten für 4 Portionen

500            Gramm      Kartoffeln, festkochend

1                 Stück             rote Zwiebel

250            Gramm           Grüne Bohnen

4                 Stück                    Eie

1                 Stück            Knoblauchzehe

1                 Stück              Eisbergsalat

200             Gramm         Sherrytomaten

1/2              Stück                Zucchini

2               Esslöffel         schwarze Oliven

8                Stück            Sardellenfilets

Marinade:

6              Esslöffel             Olivenöl

1                Stück        Knoblauchzehe Salz, Pfeffer aus der Mühle

50            Milliliter         Gemüsebrühe

2            Teelöffel           Dijon-Senf

1              Prise                Zucker

1            Esslöffel         Zitronensaft

1            Esslöffel       Weißwein-Essig

2            Esslöffel     gehackte Petersilie

 

Info: Vorbereitung von Kartoffel-Salat mit Bohnen und Thunfisch

Für die Marinade den zerdrückten Knoblauch mit den restlichen Bestandteilen (außer Öl) verrühren. Erst zum Schluß wird das Öl mit einem Schneebesen untergeschlagen, so dass eine Emulsion entsteht.

Bohnen Putzen, 5-8 Minuten in Salzwasser bissfest blanchieren. Sofort in Eiswasser abschrecken, so bleiben farbe und Inhaltsstoffe weitestgehend erhalten.

Kartoffeln waschen, mit Schale in Salzwasser bissfest garen. Abgießen, kurz mit kaltem Wasser abschrecken und schnell pellen. In Scheiben schneiden und heiß mit der Marinade vermengen. Ziehen lassen bis alle anderen Zutaten vorbereitet sind.

Eier 8 Minuten wachsweich kochen, abschrecken, schälen.

Info: Zubereitung von Kartoffel-Salat mit Bohnen und Thunfisch

Salatblätter waschen, trockenschleudern und in mundgerechte Stücke zupfen. Sherrytomaten waschen und längs halbieren. Zucchini waschen, längs halbieren und in sehr dünne Scheiben schneiden. Oliven entkernen und halbieren.

Thunfisch und Sardellen abtropfen lassen.

Info: Anrichten von Kartoffel-Salat mit Bohnen und Thunfisch

Salatblätter, Zucchini, Tomaten, und Bohnen mit den Kartoffeln und der Marinade in einer großen Schüssel vorsichtig vermengen. Auf großen Tellern anrichten. Halbierte Eier, Thunfischstücke und Sardellenfilets zum Schluß auf den Salat legen.

Nachschlag zum Rezept Kartoffel-Salat mit Bohnen und Thunfisch

Das Gericht ist eine Abwandlung des Klassikers: Salade Nicoise. Dabei wird der Salat im Original mit Thunfischsteaks gekrönt. Unsere Variante ist mit Konservenware die schnelle Version.

DEUTSCHLAND

Grateful Von 3DLAND

ادامه نوشته

e/Geschichte- Ausgetrickst 6

Olli ist stinksauer und man sieht es: d

Er hat die Hände tief in den Hosentaschen und geht mit finsterer Miene über den Pausenhof.d

In einer Ecke stehen Jessica und Sacha.d

Jessica ist die größte in der Klasse 8b. Sie ist gut in der Schule , reitet gern und sie mag Olli.d

Sehr sogar...d

Sascha ist neu in der Klasse 8b . Er heißt Alexander Kiesling. Aber er hat sich gleich allen Mitschülern als "Sascha "vorgestellt.Seine Eltern scheinen ziemlich reich zu sien.Jedenfalls trägt Sascha die teuersten Klamotten in der Klasse. Er ist höflich und großzügig, und vor allem die Mädchen in der 8b mogen ihn.d

"Und ,Olli, alles klar? Hast du den Text geschafft? d"

"Ach hör auf!ich will nicht mehr daran denken.Ich glaube , den hab ich total vergeigt...l"

l"Kommt,darauf trinken wir!"lacht Sascha und zieht aus seinem Rucksack drei Flaschen Cola.Eine gibt er Jessica die andere Olli und die dritte öffnet er für sich selbst.d

"Danke Sascha"

Na dann Prost!" Die drei stoßen an"

d"und wir müssen morgen bitte Englisch lernen,Jessica . Die Englischnote ist meine letzte "Hoffnung

Dann sieht Olli ,dass Einstein kommt

Oh nee was will der denn hier?das ist echt zu viel! Ich verschwinde lieber".k"

Olli geht schnell weg. kj

متد آموزشی در سرزمین آلمان

یک سالِ تحصیلی
یک سال تحصیلی در مراکز آموزش عالی به دو نیم‌سال تحصیلی تقسیم می‌گردد: نیم‌سال تحصیلی تابستانی و نیمسال تحصیلی زمستانی. نیمسال تابستانی معمولاً از ابتدای آوریل آغاز شده و تا سی‌ام ماه سپتامبر به طول می‌انجامد و نیمسال زمستانی از ابتدای ماه اُکتبر تا پایان ماه مارس.  در برخی از مراکز آموزش عالی حرفه‌ای " فاخ هُخ شوله"  (Fachhochschule)، نیمسال تحصیلی یک‌ماه زودتر آغاز و یک‌ماه زودتر هم به پایان می‌رسد.
معمولاً بیش از یک‌سوّم از یک سال تحصیلی، از تعطیلات بین دو نیمسال تحصیلی تشکیل شده‌است. این تعطیلات به معنی تعطیلات کلاس‌های دانشگاهی است و دانشجویان مشغول گذراندن امتحان‌های خود و یا به پایان رساندن پروژه‌های دانشگاهی هستند که تا زمان مشخصّی می‌بایست تحویل داده‌شوند. به این پروژه‌های دانشگاهی به اصطلاح "هائوس آربایت" (Hausarbeit) گفته می‌شود که به معنی "کار خانه" است. "هائوس‌آربایت" کاری کتبی است که توسّط دانشجو در موضوعی که از سوی استاد تعیین‌شده، نوشته می‌شود.  از سوی دیگر در بسیاری از رشته‌ها، دانشجویان می‌بایست در تعطیلات خود در دوره‌های آموزشی شرکت کنند که بدون گذراندن آن‌ها به دانشجو مدرک فارغ‌التّحصیلی داده نمی‌شود. به‌این ترتیب تعطیلات میان‌ترم نه به معنای فراغت از تحصیل بلکه به‌معنای تعطیل بودن کلاس‌های درسی است.
 
دوره‌ی مقدّماتی و دوره‌ی اصلی ( Grund und Hauptstudium )
دوره‌ی تحصیل در مراکز آموزش عالی آلمان در دو بخش تقسیم می‌شود: دوره‌ی مقدّماتی و دوره‌ی اصلی .( Grund- und Hauptstudium )
در دوره‌ی مقدّماتی ابزار کار، روش‌های علمی کارکردن و دانش پایه در رشته‌ی انتخابی، آموزش داده می‌شوند. در بسیاری از مراکز آموزش عالی این دوره‌ی مقدّماتی  پس از چهار نیمسال تحصیلی با گذراندن آزمون ویژه‌ای به‌پایان می‌رسد که آن‌را آزمون میان‌دوره‌ای (Zwischenprüfung)   یا پیش از دیپلم (Vordiplom)  یا در رشته‌های پزشکی "فیزیکوم" (Physikum) می‌نامند. پس از دوره‌ی مقدّماتی، دوره‌ی اصلی آغاز می‌شود که دو تا چهار سال به طول می‌انجامد. در این دوره دانشجو می‌تواند دانش تخّصصی در رشته‌ی مربوطه را ژرف‌ترفراگیرد. این دوره معمولاً با آزمون‌های نهایی "اِگزامِن" (Examen) به پایان می‌رسد. قبولی در این امتحان‌ها به معنای با موفّقیّت به پایان رساندن تحصیل در مراکز آموزش عالی است.
شیوهای گوناگون ارائه‌ی دروس دانشگاهی (Veranstaltungsformen)
مطالب درسی در مراکز آموزش عالی به شکل‌های متفاوتی عرضه می‌شوند. به دو نوع عمده‌ی آنها در زیر اشاره می‌کنیم:

بَرخوانش (Vorlesung)
دراین شیوه‌ استاد به عنوان تنها سخنگو به تدریس موادّ درسی می‌پردازد. در این گونه از کلاس‌ها معمولاً جریان یک‌سویه‌ای حاکم است. دانشجویان در هنگام تدریس یادداشت برمی‌دارند و سپس خود در خانه  به یادگیری موضوعات تدریس‌شده می‌پردازند.
 
سمینار (Seminar)
در سمینارها دانشجو نقش فعّال‌تری دارد. در این‌جا استاد بیشتر طرّاح موضوع‌های درسی و راهنمای دانشجو برای دست‌یابی به منابع مورد نیاز است و دانشجویان را در مسیر انتخابی کمک و راهنمایی می‌کند. نحوه‌ی همکاری دانشجو در یک سمینار معمولاً به این‌گونه است که هر دانشجو از موضوع‌های پیشنهادی استاد یکی را انتخاب کرده و تا تاریخ مشخّصی فرصت دارد که درمورد موضوع انتخابی به تحقیق بپردازد. در تاریخ تعیین شده، دانشجو می‌بایست این موضوع را در زمانی محدود، با آغاز و پایانی مشخّص در جلو کلاس ارائه دهد. دانشجو در حقیقت در جریان عرضه‌ی مطلب نقش استاد را بازی می‌کند و باید به قدری به موضوع انتخابی مسلّط باشد که بتواند جوابگوی سئوال‌های احتمالی همکلاسی‌های خود یا استاد باشد. در صورتی که دانشجو پاسخی برای پرسش همکلاسی خود نیابد، استاد به او دراین زمینه کمک می‌کند. به این فرم از برگزاری کلاس در دانشگاه سمینار گفته می‌شود و به ارائه‌ی مطلب در جلو کلاس توسّط دانشجو، "رِفِرات"(Referat)  می‌گویند.
 در پایان سمینار، درس‌های نظری و کلاس‌های تمرین، به دانشجو برگه‌ای داده‌می‌شود که نشان می‌دهد دانشجو این درس را با موفّقیّت به پایان رسانده  یا در کلاس شرکت کرده است. این مدرک "شاین" (Schein)  نامیده می‌شود. برای دریافت شاین برای برخی درس‌ها فقط شرکت در کلاس کفایت می‌کند. در حالی که برای دریافت شاین در برخی درس‌ها دانشجو می‌بایست یک رِفِرات اجرا کند ویا در پایان کلاس در امتحان شرکت کند یا روی یک موضوع به تنهایی کار کرده و نتیجه‌ی کار خود را به صورت گزارش کاری کتبی به استاد ارائه دهد (Hausarbeit).
 
جمع‌آوری "شاین" ها مهمترین مسئله در طول تحصیل است. زیرا دانشجو در پایان تحصیل می‌باید شاین‌های خود را ارائه دهد. زمانی که تعداد این شاین‌ها در دروس تعیین‌شده به حدّ مشخَصی رسید، دانشجو می‌تواند در آزمون‌های میان‌دوره‌ای (Zwischenprüfung)   یا آزمون‌های نهایی (Examen) شرکت کند.
تعداد شاین‌های مورد نیاز برای شرکت در این آزمون‌ها را آیین‌نامه‌ی امتحانات (Prüfungsordnung) هر رشته تعیین می‌کند.
 
ساعت‌های آغاز کلاس‌های دانشگاهی
 
در آغاز هر ترم تحصیلی در دانشگاه دفترچه‌ای در اختیار دانشجو قرار می‌گیرد که دربردارنده‌ی فهرست و توضیحاتی در باره‌ی کلاس‌ها و سمینارهایی است، که در آن ترم ارائه می‌شوند. معمولاً مقابل هر کلاس درسی، ساعت شروع کلاس و روز برگزاری آن نوشته شده‌است. اگر در برابر ساعت، دو حرف c.tقرار گرفته‌ باشد، این به معنی آن است که کلاس درسی ساعت ۱۰:۱۵ شروع می‌شود. به این ربع‌ساعت در آلمان، ربع‌ساعت دانشگاهی هم گفته می‌شود.
تحصیل در کشورهای آلمانی زبان
برای تحصیل در آلمان و سایر کشورهای آلمانی زبان،تسلط به زبان آلمانی یکی از شرایط لازم و مهم می باشد و متقاضیان تحصیل می بایستی مدارکی ارائه دهند که گواهی تسلط آنها به زبان آلمانی باشد.برای دریافت اینگونه گواهی های معتبر ، می توان در آزمونهای زبان که به این منظور برگزار می شود شرکت نمود.
یکی از این آزمونها ، آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه است که(DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang نامیده می شود.
این آزمون در دانشگاهی که داوطلب از آن پذیرش خود را دریافت نموده است،برگزار می شود.
آزمون دیگری در کنارDSH ،آزمون.TestDafمی باشد.این آزمون در مراکزی که پروانه برگزاری این آزمون را دارند،صورت می گیرد و تمامی دانشگاههای آلمانی زبان نتایج این آزمون را به رسمیت می شناسند.
متقاضیان تحصیل در دانشگاههای آلمانی زبان قبل از ورود به این کشورها نیاز به روادید دانشجویی دارند(Visum zu Studienzwecken).برای دریافت این روادید متقاضی نیاز به پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاههای آلمانی زبان و یا مدرک پذیرش در کالج را دارد.
شرط پذیرفته شدن در دوره کالج،داشتن معلومات کافی ومدرک مربوط در زبان آلمانی می باشد.سطح مدرک زبان آلمانی برای ورود به کالج بستگی به دانشگاه مورد نظر دارد و دروس دوره کالج تنها به زبان آلمانی عرضه می شود.
دوره کالج پس از یک سال با آزمون نهایی به پایان می رسد.
این آزمون بر اساس رشته تحصیلی انتخابی صورت می گیرد و کسی که آزمون پایانی دوره کالج را با موفقیت به پایان برساند،می تواند بلافاصله وارد دانشگاه شود و رشته تحصیلی خودرا شروع نماید.
دانشگاه‌های "برتر" آلمان معرفی شدند
انتخاب "دانشگاه برتر" در آلمان به منظور حمایت مالی از دانشگاه‌های برگزیده، قوت بخشیدن به پژوهش در سطوح بالا و تشویق به رقابت با دانشگاه‌های پرآوازه‌ی دنیا انجام می شود. امسال ۶ دانشگاه و مرکز آموزش عالی "برنده" شدند.
 

"دانشگاه های  برتر" عبارتند از: مرکز آموزش عالی فنی حرفه‌ای آخن (TH Aachen)، دانشگاه آزاد برلین (FU Berlin)و دانشگاه‌های کنستانس(Konstanz)، فرایبورگ(Freiburg)، گوتینگن(Göttingen) و هایدلبرگ (Heidelberg)

 
دانشگاه‌هایی که لقب "برتر" را یدک می‌کشند از حمایت مالی دولت که چندین میلیارد یوروست، برخوردار می‌شوند.
 
آلمان قصد دارد با برپایی این "مسابقه" و انتخاب "دانشگاه برتر" و حمایت مالی از دانشگاه‌های برگزیده، پژوهش در سطوح بالا را در مراکز آموزش عالی این کشور قوت بخشد و دانشگاه‌ها را به حمایت از پژوهشگران تشویق کند و در سطح بین‌المللی با دانشگاه‌های پرآوازه‌ی دنیا به رقابت برخیزد.
 
جایزه برای تشویق به گسترش پژوهش
 
در چارچوب برنامه‌ای با نام طرح ایالت‌ها و دولت فدرال، به دانشگاه‌های برگزیده برای مدت پنج‌سال از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۱ در مجموع ۹ / ۱ میلیارد یورو  اختصاص داده می‌شود.
وزیر علوم و تحقیقات آلمان، آنته شاوان  (Anete Schavan)و وزیر دارائی، اشتاین بروک (Steinbruck) اعلام کرده‌اند که قصد دارند به این طرح تا سال ۲۰۱۱ ادامه دهند. ایالت‌ها و دولت آلمان سال ۲۰۰۹ برای ادامه‌ی این برنامه تصمیم‌گیری خواهند کرد.
 
در اولین دور این مسابقه برای کسب عنوان "برتر"، در اکتبر سال ۲۰۰۶  سه دانشگاه انتخاب شده بودند که عبارتند از: دانشگاه فنی مهندسی مونیخ، دانشگاه لودویگز ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwigs Maximilian München) و مرکز آموزش عالی کارلزروهه (TH Karlsruhe).
 
کمک‌های نقدی به دانشگاه‌های برتر در موارد زیر مصرف می‌شود:   
  • کالج‌های تحقیقاتی و تحصیلات تکمیلی برای حمایت از دانشجویان دوره‌ی دکترا
  • جوامع پژوهشی که از همکاری مراکز پژوهشی چند دانشگاه پدید آمده‌اند
  • و پروژه‌های پژوهشی در سطوح دانشگاهی

e/Geschichte- Ausgetrickst 5

"Und? hat alles geklappt?"

Olli packt seine Sachen und reagiert nicht.j

" Olli! He, Olli, wate mal !" Einstein ruft, aber Olli geht schnell aus dem Klassenzimmer und dreht sich "nicht mal um.

"Was hat der denn?", fragt  Moon

"keine Ahnung",sagt Einstein und blickt Olli ratlos hinterher.

Moon heißt eingentlich Carla Nowek. Aber weil ihr Gesicht rund ist wie der Mond , nennen ihre Freunde aus de Klasse 8b sie Moon. sie ruft:
"Olli, Freunden gibt man eine Antwort"

Da bleibt Olli stehen, dreht sich um und sagt:

"Freunden schon. Aber der Typ neben dir, der ist kein Freund"

Dann geht er in den Pausenhof.

"Oh je Was hast du ihm denn getan?"

"Keine Ahnung!ich habe mich beim Test extra beeilt, damit ich... "

"Ach deshalb die Invasion auf der Herrentoilette? "

"Klar, alter Trick…"

"Aber diesmal hat er wohl nicht funktioniert? "

"Das verstehe ich nicht .Ich rede mit ihm"

Einstein holt sien Pausenbrot aus der Schultasche und gehe aus dem Klassenzimmer.

راهپیمایی عشق در برلین love parade in berlin

Berlin im Techno-Rhythmus

Größte Open-Air -Disco der Welt am Tiergarten

Am 13.Juli 1996 treffen sich rund 600000 Jugendliche zur "LOVE Parade" in Berlin : Neon-Gelb und leuchtendes Orange, irres Pink und wahnsinniges Mint-Grün bis hin zu Enterprise -silber bringen Farbe ins Stadtbild. Zu mehreren hunderttausend Watt aus Musikanlagen tanzen zahllose Techno-Fans,Mädchen und Jungen ,dicht gedrängt auf der Straße des 17. Juni ." Es ist ein Riesen-Wahnsinns-spaß", sagt Anja(14) ,einfach Fun."Love und Peace in einer echt geilen "Stadt! ich will heute mit meiner Freundin die ganze Nacht durchtanzen.

برای دیدن معنای کلمات به ادامه مطلب رجوع کنید

ادامه نوشته